Resultater fra kortlægningsundersøgelsen: Fredericia Kommune 2019

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstrakt

Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse, der er gennemført i ugerne 38 – 41, 2019, i Fredericia Kommune. Undersøgelsen har fem informantgrupper: 702 børn i alderen 4-5-6 år, 368 forældre, 731 kontaktpædagoger og 27 ledere i dagtilbud. Undersøgelsen indgår i forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse - dagtilbud. Programmet baserer sig på et partnerskab mellem Billund, Fredericia, Hedensted, Kolding, Nordfyn og Svendborg kommuner, samt Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet (AAU) og Senter for Praksisrettet (SePU), Høgskolen i Innlandet. Arbejdet med programmet i den enkelte kommune kan beskrives som en fælles, kommunal satsning, der har til formål at forbedre kvaliteten i dagtilbud.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
Antal sider82
Rekvirerende organisationBørn og Unge
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Forbedringsarbejde
  • Kvalitet i dagtilbud
  • Læringsmiljø
  • Data- og forskningsinformeret
  • Læringsledelse
  • Ledelse af læring

Citationsformater