Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016

May Britt Drugli, Pia Frederiksen, Ole Henrik Hansen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

150 Downloads (Pure)

Resumé

I denne rapport præsenteres resultaterne af to kvalitative casestudier, som på forskellig vis omhandler arbejdet med læringsmiljøudvikling i Brønderslev Kommunes dagtilbud og skoler via forsknings- og udviklingsprojektet ’Udvikling i fællesskaber’ (2013-2016). Projektet involverer et treårigt samarbejde mellem Brønderslev Kommune og Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet, om en forskningsbaseret- og informeret kommune- og institutionsomfattende udvikling af læringsmiljøet i kommunens dagtilbud og skoler. Udvikling i fællesskaber omfatter dermed i alt ca. 780 børn i alderen 4-5 år, 4.500 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, samt ca. 600 lærere, ledere, pædagoger og pædagogmedhjælpere, samt tilknyttede vejledere fra kommunens PPR og støtteteam.
Det er hensigten at rapporten og dens to artikler sammen med resultaterne fra første og anden kortlægningsundersøgelse (Nordahl et al., 2017; Qvortrup et al., 2015) fremadrettet skal danne grundlag for pædagogiske initiativer i form af ledelsestiltag, pædagogiske udviklingsaktiviteter og ledelses- og kompetenceudviklingsaktiviteter på kommune-, institutions- og teamniveau.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitetsforlag
Antal sider54
ISBN (Elektronisk)978-87-7112-633-4
StatusUdgivet - 2017
NavnFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
ISSN2246-4395

Citer dette

Drugli, M. B., Frederiksen, P., & Hansen, O. H. (2017). Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016. Aalborg Universitetsforlag. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
Drugli, May Britt ; Frederiksen, Pia ; Hansen, Ole Henrik. / Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 54 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).
@book{feace2cdc11146128472f2a4c4d2dab3,
title = "Resultater fra to kvalitative casestudier i Br{\o}nderslev Kommune 2016",
abstract = "I denne rapport pr{\ae}senteres resultaterne af to kvalitative casestudier, som p{\aa} forskellig vis omhandler arbejdet med l{\ae}ringsmilj{\o}udvikling i Br{\o}nderslev Kommunes dagtilbud og skoler via forsknings- og udviklingsprojektet ’Udvikling i f{\ae}llesskaber’ (2013-2016). Projektet involverer et tre{\aa}rigt samarbejde mellem Br{\o}nderslev Kommune og Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og p{\ae}dagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet, om en forskningsbaseret- og informeret kommune- og institutionsomfattende udvikling af l{\ae}ringsmilj{\o}et i kommunens dagtilbud og skoler. Udvikling i f{\ae}llesskaber omfatter dermed i alt ca. 780 b{\o}rn i alderen 4-5 {\aa}r, 4.500 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, samt ca. 600 l{\ae}rere, ledere, p{\ae}dagoger og p{\ae}dagogmedhj{\ae}lpere, samt tilknyttede vejledere fra kommunens PPR og st{\o}tteteam.Det er hensigten at rapporten og dens to artikler sammen med resultaterne fra f{\o}rste og anden kortl{\ae}gningsunders{\o}gelse (Nordahl et al., 2017; Qvortrup et al., 2015) fremadrettet skal danne grundlag for p{\ae}dagogiske initiativer i form af ledelsestiltag, p{\ae}dagogiske udviklingsaktiviteter og ledelses- og kompetenceudviklingsaktiviteter p{\aa} kommune-, institutions- og teamniveau.",
author = "Drugli, {May Britt} and Pia Frederiksen and Hansen, {Ole Henrik}",
year = "2017",
language = "Dansk",
series = "FULM: Forskningsinformeret udvikling af l{\ae}ringsmilj{\o}er",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",

}

Drugli, MB, Frederiksen, P & Hansen, OH 2017, Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer, Aalborg Universitetsforlag.

Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016. / Drugli, May Britt; Frederiksen, Pia; Hansen, Ole Henrik.

Aalborg Universitetsforlag, 2017. 54 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

TY - RPRT

T1 - Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016

AU - Drugli, May Britt

AU - Frederiksen, Pia

AU - Hansen, Ole Henrik

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - I denne rapport præsenteres resultaterne af to kvalitative casestudier, som på forskellig vis omhandler arbejdet med læringsmiljøudvikling i Brønderslev Kommunes dagtilbud og skoler via forsknings- og udviklingsprojektet ’Udvikling i fællesskaber’ (2013-2016). Projektet involverer et treårigt samarbejde mellem Brønderslev Kommune og Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet, om en forskningsbaseret- og informeret kommune- og institutionsomfattende udvikling af læringsmiljøet i kommunens dagtilbud og skoler. Udvikling i fællesskaber omfatter dermed i alt ca. 780 børn i alderen 4-5 år, 4.500 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, samt ca. 600 lærere, ledere, pædagoger og pædagogmedhjælpere, samt tilknyttede vejledere fra kommunens PPR og støtteteam.Det er hensigten at rapporten og dens to artikler sammen med resultaterne fra første og anden kortlægningsundersøgelse (Nordahl et al., 2017; Qvortrup et al., 2015) fremadrettet skal danne grundlag for pædagogiske initiativer i form af ledelsestiltag, pædagogiske udviklingsaktiviteter og ledelses- og kompetenceudviklingsaktiviteter på kommune-, institutions- og teamniveau.

AB - I denne rapport præsenteres resultaterne af to kvalitative casestudier, som på forskellig vis omhandler arbejdet med læringsmiljøudvikling i Brønderslev Kommunes dagtilbud og skoler via forsknings- og udviklingsprojektet ’Udvikling i fællesskaber’ (2013-2016). Projektet involverer et treårigt samarbejde mellem Brønderslev Kommune og Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet, om en forskningsbaseret- og informeret kommune- og institutionsomfattende udvikling af læringsmiljøet i kommunens dagtilbud og skoler. Udvikling i fællesskaber omfatter dermed i alt ca. 780 børn i alderen 4-5 år, 4.500 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, samt ca. 600 lærere, ledere, pædagoger og pædagogmedhjælpere, samt tilknyttede vejledere fra kommunens PPR og støtteteam.Det er hensigten at rapporten og dens to artikler sammen med resultaterne fra første og anden kortlægningsundersøgelse (Nordahl et al., 2017; Qvortrup et al., 2015) fremadrettet skal danne grundlag for pædagogiske initiativer i form af ledelsestiltag, pædagogiske udviklingsaktiviteter og ledelses- og kompetenceudviklingsaktiviteter på kommune-, institutions- og teamniveau.

M3 - Rapport

T3 - FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer

BT - Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016

PB - Aalborg Universitetsforlag

ER -

Drugli MB, Frederiksen P, Hansen OH. Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 54 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).