TY - RPRT
T1 - Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016
AU - Drugli, May Britt
AU - Frederiksen, Pia
AU - Hansen, Ole Henrik
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - I denne rapport præsenteres resultaterne af to kvalitative casestudier, som på forskellig vis omhandler arbejdet med læringsmiljøudvikling i Brønderslev Kommunes dagtilbud og skoler via forsknings- og udviklingsprojektet ’Udvikling i fællesskaber’ (2013-2016). Projektet involverer et treårigt samarbejde mellem Brønderslev Kommune og Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet, om en forskningsbaseret- og informeret kommune- og institutionsomfattende udvikling af læringsmiljøet i kommunens dagtilbud og skoler. Udvikling i fællesskaber omfatter dermed i alt ca. 780 børn i alderen 4-5 år, 4.500 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, samt ca. 600 lærere, ledere, pædagoger og pædagogmedhjælpere, samt tilknyttede vejledere fra kommunens PPR og støtteteam.Det er hensigten at rapporten og dens to artikler sammen med resultaterne fra første og anden kortlægningsundersøgelse (Nordahl et al., 2017; Qvortrup et al., 2015) fremadrettet skal danne grundlag for pædagogiske initiativer i form af ledelsestiltag, pædagogiske udviklingsaktiviteter og ledelses- og kompetenceudviklingsaktiviteter på kommune-, institutions- og teamniveau.
AB - I denne rapport præsenteres resultaterne af to kvalitative casestudier, som på forskellig vis omhandler arbejdet med læringsmiljøudvikling i Brønderslev Kommunes dagtilbud og skoler via forsknings- og udviklingsprojektet ’Udvikling i fællesskaber’ (2013-2016). Projektet involverer et treårigt samarbejde mellem Brønderslev Kommune og Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet, om en forskningsbaseret- og informeret kommune- og institutionsomfattende udvikling af læringsmiljøet i kommunens dagtilbud og skoler. Udvikling i fællesskaber omfatter dermed i alt ca. 780 børn i alderen 4-5 år, 4.500 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, samt ca. 600 lærere, ledere, pædagoger og pædagogmedhjælpere, samt tilknyttede vejledere fra kommunens PPR og støtteteam.Det er hensigten at rapporten og dens to artikler sammen med resultaterne fra første og anden kortlægningsundersøgelse (Nordahl et al., 2017; Qvortrup et al., 2015) fremadrettet skal danne grundlag for pædagogiske initiativer i form af ledelsestiltag, pædagogiske udviklingsaktiviteter og ledelses- og kompetenceudviklingsaktiviteter på kommune-, institutions- og teamniveau.
M3 - Rapport
T3 - FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
BT - Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016
PB - Aalborg Universitetsforlag
ER -