Abstract
Artiklen analyserer læringssynet i professionsbacheloruddannelsen i sygepleje og Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM). Analysen foretages med udgangspunkt i Den danske kvalifikationsramme og herefter ud fra Dreyfus & Dreyfus’ læringsteori samt Aristoteles’ videnskategorier. Artiklen sætter spørgsmålstegn ved, om intentionerne i uddannelsen faktisk har mulighed for at folde sig ud i en praktisk virkelighed, hvor DDKM sætter dagsordenen, og det konkluderes, at læringsmålene i sygeplejuddannelsen risikerer at blive begrænset af læringsforståelsen i DDKM.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt FS8 |
Vol/bind | 22 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 2-8 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - jun. 2011 |
Emneord
- profession
- standarder
- kløgt
- faglighed
- læring