Samarbejde mellem forskning og SOSU-uddannelsespraksis

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Denne artikel undersøger forestillinger og forståelser af samarbejdet mellem forskning og sosu-uddannelsespraksis. Afsættet for artiklens interesse, er et aktuelt voksende fokus på forskning på social- og sundhedsskolerne. Artiklen er baseret på empirisk data fra interview med uddannelses-direktørerne fra to social- og sundhedsskoler der gennem flere år har været engageret i forskningssamarbejde. I artiklen diskuteres en række empiriske temaer og modellen ”Den tredje kontekst” introduce-res som en hjælpsom ramme til at forstå, hvorledes forholdet mellem forskning og sosu- uddannelsespraksis kan udvikles. Artiklens argument er, at forskningssamarbejde kan betragtes som etableringen af en fælles tredje kontekst, der over tid udvikles og styrkes gennem fælles vidensgenererende aktiviteter.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1