Sidse Grangaard*, Turid Borgestrand Øien, Jon Dag Rasmussen, Annette Bredmose, Rasmus Holmegaard

*Kontaktforfatter

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

88 Downloads (Pure)

Projektet ”Sammenlignende undersøgelse af reguleringen af den fysiske adgang til og i bygninger (tilgængelighed) i Danmark, Sverige og Norge” har sammenlignet tilgængelighedslovgivningen og undersøgt, hvilken betydning ligheder og forskelle har for bevægelsen af materialer samt rådgiver- og udførerydelser på tværs af de tre lande.

Selvom om der er forskelle i rammebetingelser og tilgængelighedslovgivning, oplever brancheorganisationerne i de tre lande ikke, at tilgængelighedslovgivningen er en faktor, der har betydning for bevægelsen af materialer, rådgiverydelser og udførerydelser. Landene er kendetegnet af virksomheder, som drives nationalt både på rådgiversiden og udførersiden, selvom de er repræsenteret i flere lande. Samtidig er størsteparten af produkterne nationale – men kan være ejet af en større international koncern.

Det er helt andre faktorer, der har en betydning for bevægeligheden – men det er svært at pege på enkeltfaktorer, da der er tale om et samspil af forhold relateret til arbejdsmarkedsforhold, konjunkturer, kultur og traditioner.
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagInstitut for Byggeri, By og Miljø (BUILD), Aalborg Universitet
Udgave1
Antal sider70
ISBN (Elektronisk)978-87-563-2111-2
StatusUdgivet - 22 maj 2023
NavnBUILD Rapport
Nummer09
Vol/bind2023
ISSN2597-3118

Bibliografisk note

Der gøres opmærksom på, at denne publikation er omfattet af ophavsretsloven.

Emneord

• Arkitektur