Seleksjon i barne- og ungdomsidrett

Christian Meedom Wrang

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

En stigende professionalisering af ungdomsidrætten har ledt til tidlig og systematiseret selektion blandt unge udøvere. Sådanne selektioner skaber nye grupperinger blandt børn, og kategoriserer selvsamme børn efter eksempelvis præstation eller talent. Feltstudier viser, at børnene navigere efter de kategorier som institutioner sætter i spil, og bruger disse til at identificere sig selv og hinanden som A-, B-, og C-holds spiller eller talentfuld.
Publikationsdato1 okt. 2022
StatusUdgivet - 1 okt. 2022
BegivenhedBarne- og ungdomstrenerkonferansen 2022: Hvordan får vi flere kompetente trenere? - Norges Idrettshøgskole, Oslo, Norge
Varighed: 30 sep. 20221 okt. 2022