Skole 2.0

Birgitte Holm Sørensen, Karin Levinsen, Lone Audon

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

    Abstract

    'Skole 2.0' beskriver vidensamfundets skole i en tid, hvor web 2.0 er et begreb, man må forholde sig til. Samfundet forandrer sig med stigende hast, og industrisamfundet udfases, mens fremtidens virksomheder og organisationer baserer sig på vidensamfundets krav til produktion, viden og innovation.

    Den teknologiske udvikling er ligeledes accelereret, og en række ændringer beror på de muligheder, som det digitale netværk og de mobile teknologier medfører.

    Forfatterne tager afsæt i forholdet mellem skolen og samfundets transformation. De sætter fokus på, hvad det giver af ændringer med hensyn til:

    - Undervisning og læreprocesser
    - Skolens aktører – deres roller og relationer
    - Læremidler og deres brug
    - Didaktisk design og faglig læring
    - Projekter og formidling
    - Skolens fysiske indretning og dens forhold til verden
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedÅrhus
    ForlagKlim
    Udgave1
    Antal sider260
    ISBN (Trykt)9788779558090
    StatusUdgivet - 12 maj 2010

    Emneord

    • folkeskolen
    • digitale medier
    • læring
    • didaktik
    • vidensamfund
    • IT

    Citationsformater