Projekter pr. år
Abstract
Et fagforløb til danske folkeskoler i Design og Teknik baseret på ca 12 leksioner til 5.-6.klasser. Forløbet er udviklet i regi af citizen science-forskningsprojektet Community Drive, hvor skoleklasser samarbejder med forvaltninger i Københavns Kommune om at løse lokale samfundsautentiske problemstillinger ved at re-designe deres udsatte boligområde. Fagforløbet er udviklet af projektets forskere, og er offentlig tilgængeligt for de danske folkeskoler via Clio, som også har stået for den didaktiske kvalitetssikring.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 10 feb. 2020 |
Publikationsmedier | Web |
Status | Udgivet - 10 feb. 2020 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Community Drive: Community Drive: Teaching Children And Young People To Transform Cities Through Community And Data-driven Methods
Magnussen, R., Mechlenborg, M., Pedersen, D. B., Stjernfelt, F., Larsen, B., Misfeldt, M., Ejsing-Duun, S., Hanghøj, T., Andersen, H. T., Christensen, T. H. B., E. Mogensen, P., Pedersen, J. M., de Neergaard, M., Rasmussen, L. L. L. M. M., Rusmann, A., Hvillum, L. S. Ø., Fog, H. S., Reng, L. & Saddiqa, M.
01/05/2018 → 31/12/2021
Projekter: Projekt › Forskning