The School Curriculum and the Transformation of the State/Church Relation in ‘the North’ since the Early 20th Century: A Nordic Secular Lutheran Welfare State Model?

Bidragets oversatte titel: Skolens curriculum og trasnformationen af stat-kirke relationen i Norden siden det 20. århundredes begyndelse: En nordisk sekular luthersk velfærdsstatsmodel?

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

    Bidragets oversatte titelSkolens curriculum og trasnformationen af stat-kirke relationen i Norden siden det 20. århundredes begyndelse: En nordisk sekular luthersk velfærdsstatsmodel?
    OriginalsprogEngelsk
    TitelEducation And Power - Historical Perspectives : International Standing Conference on the History of Education, ISCHE 35, Riga, Abstracts
    Antal sider2
    UdgivelsesstedRēzekne
    ForlagSIA “Latgales druka”
    Publikationsdato1 aug. 2013
    Udgave1
    Sider36-37
    ISBN (Trykt)978-9934-517-08-2
    StatusUdgivet - 1 aug. 2013
    BegivenhedInternational Standing Conference on the History of Education - University of Latvia, Riga, Letland
    Varighed: 21 aug. 201324 aug. 2013
    Konferencens nummer: 35
    http://www.lu.lv/ische2013/

    Konference

    KonferenceInternational Standing Conference on the History of Education
    Nummer35
    LokationUniversity of Latvia
    Land/OmrådeLetland
    ByRiga
    Periode21/08/201324/08/2013
    Internetadresse

    Emneord

    • religion
    • velfærdsstatshistorie
    • velfærdsstaten
    • Uddannelseshistorie
    • curriculum studies

    Citationsformater