Abstrakt

Ifølge et nyt studie fra Aalborg Universitet har øget bevægelse i folkeskolen måske ikke den ønskede effekt, skriver Annette Quinto Romani og Trond Beldo Klausen, henholdsvis lektor og institutleder på Institut for Sociologi og Socialt Arbejde ved Aalborg Universitet, i et debatindlæg. Folkeskolereformen havde til formål at forbedre Pisa-resultaterne blandt de danske elever, og en af måderne at gøre dette på var ved at sætte mere fokus på motion, men det nye studie viser nu, at motion i skolen generelt ikke har en positiv effekt på skoleresultaterne. Skribenterne forklarer, at baggrunden for dette i høj grad skyldes, at de deltagende i eksperimentet skiftede motion i fritiden ud med motion i skolen, og studiet er derfor et eksempel på, hvorfor eksperimentelle studier i naturlige omgivelser kan være problematiske. Kilder:Politiken, Debat, side 4, 30-07-2017
OriginalsprogDansk
TidsskriftPolitiken
Sider (fra-til)4-4
Antal sider1
ISSN0907-1814
StatusUdgivet - 30 jul. 2017

Citationsformater