Abstract
Artiklen fokuserer på de komplekse forbindelser mellem individuel kompetenceudvikling og praksisfællesskabet som rum for uformelle læreprocesser samt sammenhængen mellem arbejdspladsens produktions- og læringsfelter. Artiklen gennemgår resultater fra et forskningsprojekt omkring udviklingen i socialarbejderes praksisbundne kompetence via deltagelse i gruppebaseret kollegial supervision. Undersøgelsen fokuserede på forandringer i medarbejdernes grundlæggende antagelser om rolle og opgave. Resultaterne for to grupper socialarbejdere var forskellige og for at forklare de forskellige udfald af ensartede læringsforløb, inddrages arbejdspladsernes psyko-sociale arbejdsmiljø.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læring og Forandring : Tværfaglige perspektiver |
Redaktører | Annie Aarup Jensen, Palle Rasmussen |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 33-50 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7307-949-2 |
Status | Udgivet - 2009 |
Emneord
- Læringsprocesser
- Socialarbejdere
- Kompetenceudvikling
- Praksisfællesskabet