Socialarbejderes læringsrum

Hanne Dauer Keller

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen fokuserer på de komplekse forbindelser mellem individuel kompetenceudvikling og praksisfællesskabet som rum for uformelle læreprocesser samt sammenhængen mellem arbejdspladsens produktions- og læringsfelter. Artiklen gennemgår resultater fra et forskningsprojekt omkring udviklingen i socialarbejderes praksisbundne kompetence via deltagelse i gruppebaseret kollegial supervision. Undersøgelsen fokuserede på forandringer i medarbejdernes grundlæggende antagelser om rolle og opgave. Resultaterne for to grupper socialarbejdere var forskellige og for at forklare de forskellige udfald af ensartede læringsforløb, inddrages arbejdspladsernes psyko-sociale arbejdsmiljø.
    OriginalsprogDansk
    TitelLæring og Forandring : Tværfaglige perspektiver
    RedaktørerAnnie Aarup Jensen, Palle Rasmussen
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Publikationsdato2009
    Sider33-50
    ISBN (Trykt)978-87-7307-949-2
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • Læringsprocesser
    • Socialarbejdere
    • Kompetenceudvikling
    • Praksisfællesskabet

    Citationsformater