Sociale medier i gymnasiet: mellem forbud og ligegyldighed

Jesper Tække, Michael Paulsen

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

    Abstract

    Baseret på forskningsresultater undersøger bogen, hvordan man kan skabe en god it-kultur i en klasse, og hvordan man kan forbedre deltagelse, opmærksomhed og engagement gennem brug af sociale medier i undervisningen. Herudover gives råd og tips til lærerne ud i den svære kunst at blande sig positivt - uden forbud eller ligegyldighed - i forhold til elevernes mediebrug.
    På baggrund af nationale og internationale forskningsresultater defineres og diskuteres de vanskeligheder og muligheder, som de nye medier bringer med sig i forhold til undervisningen.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagUnge Pædagoger
    Udgave1
    Antal sider396
    ISBN (Trykt)9788792914064
    StatusUdgivet - 1 nov. 2013
    NavnUndervisning og medialisering
    Nummer1

    Citationsformater