Abstract
Inden for de sidste år er det blevet mere og mere udbredt at anvende pålidelighedsteori til at modellere usikkerheder ved design af offshorekonstruktioner. Usikkerhederne relaterer til fysiske størrelser, såsom materialegenskaber, og til usikkerheder i forbindelse med matematisk modellering af konstruktioners opførsel. De mest anvendte metoder inden for systempålidelighed er baseret på den antagelse, at en konstruktion er et system af såkaldte svigtelementer. Et svigtelement er defineret som et lokalt svigt i konstruktionen. Som eksempler på svigtelementer kan nævnes: 1) træk/tryk svigtelement (flydning), 2) bøjnings svigtelement (flydning), 3) kombineret virkning af flere snitkræfter (flydning), 4) udmattelses svigtelement, 5) instabilitets svigtelement og 6) folnings svigtelement
Formålet med denne afhandling er at beskrive nogle praktisk anvendelige metoder til at estimere offshorekonstruktioners pålidelighed.
Formålet med denne afhandling er at beskrive nogle praktisk anvendelige metoder til at estimere offshorekonstruktioners pålidelighed.
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Udgivelsessted | Aalborg |
Udgiver | |
Status | Udgivet - 1989 |
Bibliografisk note
PDF for print: 126 pp.Ph.D.-Thesis defended publicly at the University of Aalborg, April 19, 1989
Emneord
- Offshore Structures
- Reliability
- Reliability Analysis
- Failure Elements
- Failure Mode
- Collapses
- Fatigue Failure