Spændingsfeltet mellem proces og produkt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitelet omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsprocessen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didaktiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion
OriginalsprogDansk
TitelDigital produktion : Deltagelse og læring
RedaktørerBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Antal sider17
Vol/bind1
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo Forlag A/S
Publikationsdato2017
Udgave1
Sider27-44
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-7160-530-3
StatusUdgivet - 2017
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Emneord

  • Digital produktion
  • Design Thinking
  • Designteori
  • proces -produkt

Citationsformater