Abstract
Bogen 'Balanced scorecard på dansk' blev den tredje mest solgte management bog i Danmark i 2000. I 2004 lavede vi en opfølger til denne bog, hvor den nyeste udvikling inden for teorierne om balanced scorecard er indarbejdet. Da balanced scorecard blev introduceret i midten af 1990’erne blev det lanceret som et balanceret præstationsmålingssystem. Siden hen har metoden udviklet sig til i høj grad også at være et strategiudviklings og -implementeringsværktøj. I denne bog lægges der vægt på hvordan balanced scorecard kan anvendes til at understøtte den strategiske ledelse af en organisation. I bogen fortæller landets førende eksperter, hvordan man udvikler et strategikort og efterfølgende implementerer strategien i organisationen gennem et balanced scorecard. Strategikortet er et præcist designet billede af virksomhedens strategi. Virksomhedens strategi bliver dermed lettere at forstå for medarbejderne og lettere at kommunikere for lederne. Bogen består af erfaringer med balanced scorecard fra danske virksomheder og offentlige organisationer. Fortalt af de ansvarlige for implementeringen i de enkelte organisationer. Herudover beskrives grundelementerne og de nyeste tendenser inden for balanced scorecard tankegangen. Og til sidst sammenfatter Per Nikolaj Bukh, Heine Kaasgaard Bang og Mikael Hegaard virksomhedernes erfaringer.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Djøf Forlag |
Status | Udgivet - 2004 |
Udgivet eksternt | Ja |
Impacts
-
Balanced scorecard og strategikortlægning
Per Nikolaj Bukh (Deltager) & Karina Skovvang Christensen (Deltager)
Impact: Økonomisk impact