Strategisk Designtænkning: Et videnskabeligt essay mod en teoretisk helhedstolkning af koblingen mellem teknologi, menneske og forretning gennem designtænkning

Publikation: Working paper/PreprintWorking paperForskning

2857 Downloads (Pure)

Abstract

Dette essay omhandler den teoretiske konstruktion forfatterens opstillede 3-D-model (Tre Domæners Modellen). Modellen er et forsøg på, at opstille et teoretisk og retorisk redskab til at begribe og diskutere genstandsfeltet for strategisk designtænkning i dets forskellige praksisformer. Strategisk designtænkning forstås i denne optik, som det særlige genstandsfelt og rationale, hvor humanistisk brugercenteret designtænkning operationaliseres på et forretningstrategisk niveau. Derved etableres fundamentet for at udforske, facilitere og integrere potentialet i nye medier og digitale teknologier, til skabe grundlag for kulturel innovation i praksis.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg Universitet
UdgiverInDiMedia, Department of Communication, Aalborg University
Antal sider56
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • Design Methodology
  • Design Thinking
  • strategy
  • interaction design
  • User Experience
  • design research

Citationsformater