Abstract
Bidraget beskriver, hvordan den strategiske situation for en virksomhed påvirkes af de spilleregler, som regulerer markedet socialt og lovgivningsmæssigt. Hovedpointen er, at det ideale frie marked ikke kan fungere, men at markedet kun fungerer, når det er underlagt regulering, og at meget af det, der i litteraturen optræder som markedsfejl, er nødvendigt for at skabe økonomisk dynamik.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Virksomheders hverdagsstrategier |
Redaktører | Lars Gelsing, Allan Næs Gjerding, Thomas Nielsen, Jørgen Gulddahl Rasmussen, Anker Lund Vinding |
Antal sider | 24 |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Samfundslitteratur |
Publikationsdato | 2008 |
Sider | 111-134 |
ISBN (Trykt) | 978-87-593-1341-1 |
Status | Udgivet - 2008 |
Emneord
- Strategi
- Organisation
- Innovation