Strukturreformen i et trafiksikkerhedsperspektiv

Michael Sørensen, Jens Chr. Overgaard Madsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftLetterForskning

106 Downloads (Pure)

Resumé

Landets amter har i mange år med stor succes foretaget udpegning og forbedring af sorte pletter på amtsvejene, som i dag udgør ca. 10.000 km. Ansvaret for disse veje skal i forbindelse med strukturreformen fordeles med ca. 80 % til kommunerne og resten til Vejdirektoratet. Herved kommer hovedparten af det fremtidige stedbundne trafiksikkerhedsarbejde til at ligge i kommunalt regi, og medmindre der foretages forbedringer i forhold til kommunernes nuværende stedbundne trafiksikkerhedsarbejde, vil det betyde en forringelse af dette. Forringelsen består både i en omfangsmæssig og en metodemæssig forringelse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Vejtidsskrift
Vol/bind82
Udgave nummer3
Sider (fra-til)57-59
ISSN0011-6548
StatusUdgivet - 2005

Emneord

  • Strukturreform
  • Kommunalreform
  • Kommuner
  • Amter
  • Stedbunden trafiksikkerhed
  • Sorte pletter
  • Grå pletter
  • Grå strækninger
  • Uheldsbelastede lokaliteter
  • Sortpletarbejde
  • Uheldsmodel

Citer dette

Sørensen, M., & Madsen, J. C. O. (2005). Strukturreformen i et trafiksikkerhedsperspektiv. Dansk Vejtidsskrift, 82(3), 57-59.
Sørensen, Michael ; Madsen, Jens Chr. Overgaard. / Strukturreformen i et trafiksikkerhedsperspektiv. I: Dansk Vejtidsskrift. 2005 ; Bind 82, Nr. 3. s. 57-59.
@article{37769ac0fa4811da9980000ea68e967b,
title = "Strukturreformen i et trafiksikkerhedsperspektiv",
abstract = "Landets amter har i mange {\aa}r med stor succes foretaget udpegning og forbedring af sorte pletter p{\aa} amtsvejene, som i dag udg{\o}r ca. 10.000 km. Ansvaret for disse veje skal i forbindelse med strukturreformen fordeles med ca. 80 {\%} til kommunerne og resten til Vejdirektoratet. Herved kommer hovedparten af det fremtidige stedbundne trafiksikkerhedsarbejde til at ligge i kommunalt regi, og medmindre der foretages forbedringer i forhold til kommunernes nuv{\ae}rende stedbundne trafiksikkerhedsarbejde, vil det betyde en forringelse af dette. Forringelsen best{\aa}r b{\aa}de i en omfangsm{\ae}ssig og en metodem{\ae}ssig forringelse.",
keywords = "Strukturreform, Kommunalreform, Kommuner, Amter, Stedbunden trafiksikkerhed, Sorte pletter, Gr{\aa} pletter, Gr{\aa} str{\ae}kninger, Uheldsbelastede lokaliteter, Sortpletarbejde, Uheldsmodel",
author = "Michael S{\o}rensen and Madsen, {Jens Chr. Overgaard}",
year = "2005",
language = "Dansk",
volume = "82",
pages = "57--59",
journal = "Dansk Vejtidsskrift",
issn = "0011-6548",
publisher = "Dansk Vejtidsskrift AS",
number = "3",

}

Sørensen, M & Madsen, JCO 2005, 'Strukturreformen i et trafiksikkerhedsperspektiv', Dansk Vejtidsskrift, bind 82, nr. 3, s. 57-59.

Strukturreformen i et trafiksikkerhedsperspektiv. / Sørensen, Michael; Madsen, Jens Chr. Overgaard.

I: Dansk Vejtidsskrift, Bind 82, Nr. 3, 2005, s. 57-59.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLetterForskning

TY - JOUR

T1 - Strukturreformen i et trafiksikkerhedsperspektiv

AU - Sørensen, Michael

AU - Madsen, Jens Chr. Overgaard

PY - 2005

Y1 - 2005

N2 - Landets amter har i mange år med stor succes foretaget udpegning og forbedring af sorte pletter på amtsvejene, som i dag udgør ca. 10.000 km. Ansvaret for disse veje skal i forbindelse med strukturreformen fordeles med ca. 80 % til kommunerne og resten til Vejdirektoratet. Herved kommer hovedparten af det fremtidige stedbundne trafiksikkerhedsarbejde til at ligge i kommunalt regi, og medmindre der foretages forbedringer i forhold til kommunernes nuværende stedbundne trafiksikkerhedsarbejde, vil det betyde en forringelse af dette. Forringelsen består både i en omfangsmæssig og en metodemæssig forringelse.

AB - Landets amter har i mange år med stor succes foretaget udpegning og forbedring af sorte pletter på amtsvejene, som i dag udgør ca. 10.000 km. Ansvaret for disse veje skal i forbindelse med strukturreformen fordeles med ca. 80 % til kommunerne og resten til Vejdirektoratet. Herved kommer hovedparten af det fremtidige stedbundne trafiksikkerhedsarbejde til at ligge i kommunalt regi, og medmindre der foretages forbedringer i forhold til kommunernes nuværende stedbundne trafiksikkerhedsarbejde, vil det betyde en forringelse af dette. Forringelsen består både i en omfangsmæssig og en metodemæssig forringelse.

KW - Strukturreform

KW - Kommunalreform

KW - Kommuner

KW - Amter

KW - Stedbunden trafiksikkerhed

KW - Sorte pletter

KW - Grå pletter

KW - Grå strækninger

KW - Uheldsbelastede lokaliteter

KW - Sortpletarbejde

KW - Uheldsmodel

M3 - Letter

VL - 82

SP - 57

EP - 59

JO - Dansk Vejtidsskrift

JF - Dansk Vejtidsskrift

SN - 0011-6548

IS - 3

ER -

Sørensen M, Madsen JCO. Strukturreformen i et trafiksikkerhedsperspektiv. Dansk Vejtidsskrift. 2005;82(3):57-59.