Abstract
Landets amter har i mange år med stor succes foretaget udpegning og forbedring af sorte pletter på amtsvejene, som i dag udgør ca. 10.000 km. Ansvaret for disse veje skal i forbindelse med strukturreformen fordeles med ca. 80 % til kommunerne og resten til Vejdirektoratet. Herved kommer hovedparten af det fremtidige stedbundne trafiksikkerhedsarbejde til at ligge i kommunalt regi, og medmindre der foretages forbedringer i forhold til kommunernes nuværende stedbundne trafiksikkerhedsarbejde, vil det betyde en forringelse af dette. Forringelsen består både i en omfangsmæssig og en metodemæssig forringelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Vejtidsskrift |
Vol/bind | 82 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 57-59 |
ISSN | 0011-6548 |
Status | Udgivet - 2005 |
Emneord
- Strukturreform
- Kommunalreform
- Kommuner
- Amter
- Stedbunden trafiksikkerhed
- Sorte pletter
- Grå pletter
- Grå strækninger
- Uheldsbelastede lokaliteter
- Sortpletarbejde
- Uheldsmodel