Supervisand og supervisor

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Kapitlet redegør for aspekter ved det komplekse forhold mellem supervisand og supervisor, og der anlægges en række forskellige perspektiver. Først beskrives forholdet fra supervisandens perspektiv. At indtræde i rollen som supervisand er, foruden at være lærerigt og fagligt udviklende, ofte også forbundet med oplevelsen af sårbarhed. Dette gælder ikke mindst for uerfarne terapeuter. Eftersom der er stor forskel på nybegynderes og erfarne terapeuters ønsker til supervision og til forholdet til supervisor, inddrages betydningen af supervisandens niveau for faglig udvikling. Endelig ser kapitlet også på supervisionsforholdet fra supervisors perspektiv – et område, der ud over bidrag fra den relationelle psykoanalyses, ofte er blevet overset.
OriginalsprogDansk
TitelSupervision af psykoterapi : Teori og praksis
Redaktørerclaus Haugaard Jacobsen, Karen Vibeke Mortensen
Antal sider13
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2007
Udgave1
Sider104-116
ISBN (Trykt)9788750038887
StatusUdgivet - 2007

Emneord

  • supervision
  • faglig udviklingsniveau
  • relationel psykoanalyse

Citationsformater