Abstract
Kapitlet redegør for aspekter ved det komplekse forhold mellem supervisand og supervisor, og der anlægges en række forskellige perspektiver. Først beskrives forholdet fra supervisandens perspektiv. At indtræde i rollen som supervisand er, foruden at være lærerigt og fagligt udviklende, ofte også forbundet med oplevelsen af sårbarhed. Dette gælder ikke mindst for uerfarne terapeuter. Eftersom der er stor forskel på nybegynderes og erfarne terapeuters ønsker til supervision og til forholdet til supervisor, inddrages betydningen af supervisandens niveau for faglig udvikling. Endelig ser kapitlet også på supervisionsforholdet fra supervisors perspektiv – et område, der ud over bidrag fra den relationelle psykoanalyses, ofte er blevet overset.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Supervision af psykoterapi : Teori og praksis |
Redaktører | claus Haugaard Jacobsen, Karen Vibeke Mortensen |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | 2007 |
Udgave | 1 |
Sider | 104-116 |
ISBN (Trykt) | 9788750038887 |
Status | Udgivet - 2007 |
Emneord
- supervision
- faglig udviklingsniveau
- relationel psykoanalyse