Systematisk arbejde over tid betaler sig: Resultater fra Program for læringsledelse - dagtilbud

Thomas Nordahl, Line Skov Hansen, Charlotte Ringsmose, May Britt Drugli

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

482 Downloads (Pure)

Abstract

Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse, der er gennemført i ugerne 38 – 41, 2019 i seks danske kommuner. Undersøgelsen indgår i forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse - dagtilbud. Programmet baserer sig på et partnerskab mellem Billund, Fredericia, Hedensted, Kolding, Nordfyns og Svendborg Kommuner, samt Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet (AAU) og Senter for Praksisrettet Utdanningsforskning (SePU), Høgskolen i Innlandet. Arbejdet med programmet i den enkelte kommune kan be-skrives som en fælles, kommunal satsning, der har til formål at forbedre kvaliteten i dagtilbud.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitetsforlag
Udgave1
Antal sider111
ISBN (Elektronisk)978-87-7210-317-4
StatusUdgivet - 2020
NavnFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
ISSN2246-4395

Emneord

  • dagtilbud
  • læringsledelse
  • Capacity Building
  • Whole system approach
  • Data- og forskningsinformeret
  • evidensinformeret forbedringsarbejde
  • Kvalitet i dagitlbud
  • Building Professional Capital for High-Quality Early Childhood Education and Care

    Bidragets oversatte titel: Udvikling af Professionel kapital som afsæt for arbejdet med kvalitet i dagtilbudHansen, L. S., okt. 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, s. 49-72 24 s. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; Nr. 41, Bind CHILD).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Use of Data and Research-based Knowledge in Early Childhood Education and Care

    Bidragets oversatte titel: Brug af data og forskningsviden i dagtilbudHansen, L. S., okt. 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, s. 93-112 20 s. (International perspectives on early childhood education and development; Nr. 41, Bind CHILD).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Brug af data og forskningsviden i dagtilbud

    Hansen, L. S., 2020, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 57, 2, s. 53 - 73 20 s., 5.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Citationsformater