Systematisk kvalitetsudvikling i dagtilbud: Resultater fra den femte kortlægningsundersøgelse i Kolding Kommune

Thomas Nordahl, Line Skov Hansen, Sigrid Øyen Nordahl

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

90 Downloads (Pure)

Abstract

Denne rapport omhandler resultaterne fra den femte kortlægningsundersøgelse (T5) i Kolding Kommunes dagtilbud, der blev gennemført i efteråret 2023. I kortlægningen deltog 1.843 børnehavebørn i alderen 4-5-6 år, 1.856 kontaktpædagoger, 809 pædagogisk personale, 93 ledelsespersoner, og 3242 forældre. Kortlægningen indgår i forsknings- og udviklingsprojektet læringsledelse – dagtilbud (2021 – 2025), der bygger på et samarbejde mellem Kolding Kommune og Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds- og skoleforskning (LSP), Aalborg Universitet. I dette samarbejde deltager center for Praksisrettet Utdanningsforskning (SePU), Universitetet i Innlandet, Norge under ledelse af professor Thomas Nordahl også.


OriginalsprogDansk
ForlagAalborg University Open Publishing
Antal sider95
ISBN (Elektronisk)978-87-85239-47-1
Rekvirerende organisationBørne- og Udannelsesforvaltningen, Kolding Kommune
DOI
StatusUdgivet - 2025
NavnFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
ISSN2246-4395

Emneord

  • Kvalitet i dagtilbud
  • Kvalitetsudvikling i dagtilbud bud
  • Whole System Approach
  • Dagtilbud
  • Læringsledelse
  • Læringsledelse - dagtilbud
  • Læringsmiljø
  • Faglig ledelse i dagtilbud

Citationsformater