Tage: Materialer, opbygning, egenskaber, detaljer

Erik Brandt, Tommy Bunch-Nielsen, Martin Morelli

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

SBi-anvisning 273 omhandler generelle krav og anbefalinger til tage og tagdækninger i henhold til bestemmelserne i Bygningsreglement 2018 (BR18).
Anvisningen behandler generelle retningslinjer uafhængigt af bygningstype og anvendelse. Anvisningen omhandler alle emner med tilknytning til tage, fx fugttekniske forhold, ventilation, brand, energi og lyd. Nogle af emnerne er kun behandlet overordnet.
Anvisningen er rettet mod nybyggeri, men behandler også renovering og efterisolering af tage.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagStatens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet
Udgave1