TY - BOOK
T1 - Tak for kaffe - lærervejledning
AU - Poulsen, Jette Rygaard
AU - Vestergaard, Hans
AU - Lundbye-Christensen, Søren
PY - 2006
Y1 - 2006
N2 - I det efterfølgende materiale beskrives et forløb til matematik C, hvori eleverne på lidt utraditonel vis skal måle på opvarmning og afkøling af vand. Observationerne som foretages skal beskrives matematisk. Forløbet skal afvikles i samarbejde med en eller flere lærere i naturvidenskabeligt grundforløb, eller sammen med fysiklæreren. Det er vigtigt, at eleverne ud over den matematiske behandling af talmaterialet, også får gode faglige forklaringer på, hvad det er de har målt. Det er fysiklærerens opgave at behandle fysikken bag forsøgene. Materialet falder i to dele: 1. måling og matematisk bearbejdning af opvarmning af vand (lineær regression) 2. måling og matematisk bearbejdning af afkøling af vand (exponentiel regression) Ved tilrettelæggelsen kan man godt udvælge blot den ene del af materialet, afhængig af hvilken studieretning der arbejdes på.
AB - I det efterfølgende materiale beskrives et forløb til matematik C, hvori eleverne på lidt utraditonel vis skal måle på opvarmning og afkøling af vand. Observationerne som foretages skal beskrives matematisk. Forløbet skal afvikles i samarbejde med en eller flere lærere i naturvidenskabeligt grundforløb, eller sammen med fysiklæreren. Det er vigtigt, at eleverne ud over den matematiske behandling af talmaterialet, også får gode faglige forklaringer på, hvad det er de har målt. Det er fysiklærerens opgave at behandle fysikken bag forsøgene. Materialet falder i to dele: 1. måling og matematisk bearbejdning af opvarmning af vand (lineær regression) 2. måling og matematisk bearbejdning af afkøling af vand (exponentiel regression) Ved tilrettelæggelsen kan man godt udvælge blot den ene del af materialet, afhængig af hvilken studieretning der arbejdes på.
M3 - Bog
BT - Tak for kaffe - lærervejledning
PB - Aalborg Universitet
ER -