Talentudvikling i sport: reflekterede organisationer, gode teams og stærke atleter

Niels Nygaard Rossing (Redaktør), Knud Ryom (Redaktør), Kristoffer Henriksen (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

Talentudvikling er et satsningsområde i Danmark. Det er helt berettiget og dybt nødvendigt. Danmark er et lille land på en stor international scene. Vi skal kunne lave talentudvikling i verdensklasse.

Heldigvis gør vi det godt. Dansk talent-forskning er i international top klasse. De bedste danske atleter lykkes fornemt på den internationale scene. Og danske forbund, klubber, kommuner, skoler og andre søsætter mange spændende og solide talentinitiativer.

Men vi kan blive endnu bedre. Det kræver at vi deler viden og inspirerer hinanden – og så selvfølgelig at vi handler på de gode ideer.

I denne bog samler vi nye perspektiver, up-to date forskning og beskrivelser af innovative projekter indenfor talentudvikling og sportspsykologi. Alt sammen med ét formål. At inspirere dig og mange andre til fortsat at holde dansk talentudvikling helt i front.
UdgivelsesstedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag