Abstract
I professionsuddannelser arbejdes der med refleksioner og arbejdsformer, der på forskellig vis sammenkæder teoretisk viden med viden om praktisk handlen. Alligevel problematiseres transferværdien af læringen fra professionsuddannelserne, idet det har vist sig, at der kan være lang vej fra viden om teori og handlen til faktisk handlen i en ofte meget kompleks konkret praksis.
I denne artikel diskuterer vi med cases fra et forsknings- og innovationsprojekt i sygeplejerskeuddannelsen, hvordan teknologistøttet simulationsundervisning (i form af bl.a. inddragelse af programmerbare manikiner) kan fungere som sted for translokationer mellem den teoretiske viden, den professionsfaglige handlen og refleksioner herover.
I denne artikel diskuterer vi med cases fra et forsknings- og innovationsprojekt i sygeplejerskeuddannelsen, hvordan teknologistøttet simulationsundervisning (i form af bl.a. inddragelse af programmerbare manikiner) kan fungere som sted for translokationer mellem den teoretiske viden, den professionsfaglige handlen og refleksioner herover.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læring og Medier |
Vol/bind | Årg. 6 |
Udgave nummer | 11 |
Sider (fra-til) | 1-21 |
Antal sider | 21 |
ISSN | 1903-248X |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- teori-praksis
- professionsdidaktik
- simulation
- translokation