Test af et satellitbaseret kørselsafgiftssystem

Simon Bojer Sørensen, Harry Lahrmann

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

130 Downloads (Pure)

Resumé

I dette paper beskrives opbygningen af en model af et takstsystem, som skal fungere i et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. Modellen er forholdsvis simpel og bygger på et buffersystem, og der anvendes således ikke nogen avanceret map matching.

Det beskrives, hvordan modellen afprøves med tilfældigt udvalgte log-data fra AKTAforsøget, som er af ringere kvalitet end gennemsnittet. Modellens beregnede priser for bilisternes køreture sammenholdes med en "korrekt" pris baseret på manuelt udpegede ruter.

Konklusionen er, at den anvendte model er i stand til at beregne priser som i mere end 80 % af tilfældene afviger mindre end +/- 2 % fra de korrekte priser.

OriginalsprogDansk
TitelPaperarkiv fra Trafikdage på Aalborg Universitet
RedaktørerHarry Lahrmann
Antal sider10
ForlagTrafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet
Publikationsdato2007
StatusUdgivet - 2007
BegivenhedTrafikdage på Aalborg Universitet - Aalborg, Danmark
Varighed: 27 aug. 200728 aug. 2007

Konference

KonferenceTrafikdage på Aalborg Universitet
LandDanmark
ByAalborg
Periode27/08/200728/08/2007

Citer dette

Sørensen, S. B., & Lahrmann, H. (2007). Test af et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. I H. Lahrmann (red.), Paperarkiv fra Trafikdage på Aalborg Universitet Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet.
Sørensen, Simon Bojer ; Lahrmann, Harry. / Test af et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. Paperarkiv fra Trafikdage på Aalborg Universitet. red. / Harry Lahrmann. Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet, 2007.
@inproceedings{055e3cb0b61611dca96e000ea68e967b,
title = "Test af et satellitbaseret k{\o}rselsafgiftssystem",
abstract = "I dette paper beskrives opbygningen af en model af et takstsystem, som skal fungere i et satellitbaseret k{\o}rselsafgiftssystem. Modellen er forholdsvis simpel og bygger p{\aa} et buffersystem, og der anvendes s{\aa}ledes ikke nogen avanceret map matching.Det beskrives, hvordan modellen afpr{\o}ves med tilf{\ae}ldigt udvalgte log-data fra AKTAfors{\o}get, som er af ringere kvalitet end gennemsnittet. Modellens beregnede priser for bilisternes k{\o}reture sammenholdes med en {"}korrekt{"} pris baseret p{\aa} manuelt udpegede ruter.Konklusionen er, at den anvendte model er i stand til at beregne priser som i mere end 80 {\%} af tilf{\ae}ldene afviger mindre end +/- 2 {\%} fra de korrekte priser.",
author = "S{\o}rensen, {Simon Bojer} and Harry Lahrmann",
year = "2007",
language = "Dansk",
editor = "Harry Lahrmann",
booktitle = "Paperarkiv fra Trafikdage p{\aa} Aalborg Universitet",
publisher = "Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet",

}

Sørensen, SB & Lahrmann, H 2007, Test af et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. i H Lahrmann (red.), Paperarkiv fra Trafikdage på Aalborg Universitet. Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet, Trafikdage på Aalborg Universitet, Aalborg, Danmark, 27/08/2007.

Test af et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. / Sørensen, Simon Bojer; Lahrmann, Harry.

Paperarkiv fra Trafikdage på Aalborg Universitet. red. / Harry Lahrmann. Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet, 2007.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

TY - GEN

T1 - Test af et satellitbaseret kørselsafgiftssystem

AU - Sørensen, Simon Bojer

AU - Lahrmann, Harry

PY - 2007

Y1 - 2007

N2 - I dette paper beskrives opbygningen af en model af et takstsystem, som skal fungere i et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. Modellen er forholdsvis simpel og bygger på et buffersystem, og der anvendes således ikke nogen avanceret map matching.Det beskrives, hvordan modellen afprøves med tilfældigt udvalgte log-data fra AKTAforsøget, som er af ringere kvalitet end gennemsnittet. Modellens beregnede priser for bilisternes køreture sammenholdes med en "korrekt" pris baseret på manuelt udpegede ruter.Konklusionen er, at den anvendte model er i stand til at beregne priser som i mere end 80 % af tilfældene afviger mindre end +/- 2 % fra de korrekte priser.

AB - I dette paper beskrives opbygningen af en model af et takstsystem, som skal fungere i et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. Modellen er forholdsvis simpel og bygger på et buffersystem, og der anvendes således ikke nogen avanceret map matching.Det beskrives, hvordan modellen afprøves med tilfældigt udvalgte log-data fra AKTAforsøget, som er af ringere kvalitet end gennemsnittet. Modellens beregnede priser for bilisternes køreture sammenholdes med en "korrekt" pris baseret på manuelt udpegede ruter.Konklusionen er, at den anvendte model er i stand til at beregne priser som i mere end 80 % af tilfældene afviger mindre end +/- 2 % fra de korrekte priser.

M3 - Konferenceartikel i proceeding

BT - Paperarkiv fra Trafikdage på Aalborg Universitet

A2 - Lahrmann, Harry

PB - Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet

ER -

Sørensen SB, Lahrmann H. Test af et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. I Lahrmann H, red., Paperarkiv fra Trafikdage på Aalborg Universitet. Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet. 2007