The IT-folder: IT supported inclusion of Children with reading disabilities in Normal Classes

Karin Levinsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

182 Downloads (Pure)

Abstract

Denne artikkel præsenterer filosofien og projekt designet i et 3-årigt aktionsforsknings projekt der starer i sept. 2007.  Projektet retter sig mod forebyggende intervention i forhold til børn i 2 og 3 klasse med potentielle læsevanskeligheder. Børnene udstyres med en IT-mappe der er en tablet pc med berøringsfølsom skærm. Den grundlæggende forståelse af it i projektet er, at it substituerer og bruges som løftestang eller forandringsagent i inklusionsprocessen. It påvirker konteksten omkring barnet: de øvrige børn, lærere, forældre, pædagogikken og klassens aktiviteter. Derfor skal tabletten forstås som hardware og software, men også som 1) et redskab der inkluderes på ligefod med andre reskaber; 2) en individuel egenskab der skal være inkluderende, ikke stigmatiserende; og 3) som social aktør i egen ret, idet tabletten påvirker samarbejdsaktiviteter og social interaktion. 

Artiklen udfolder projektets filosofi og præsenterer det tilhørende projekt design.

OriginalsprogEngelsk
TitelProceedings of the 6th. European Conference on Elearning (ECEL 2007)
RedaktørerDan Remenyi, karin Levinsen
Antal sider7
Publikationsdato2007
Sider649-656
ISBN (Elektronisk)978-1-905305-57-5cd
StatusUdgivet - 2007
Udgivet eksterntJa

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'The IT-folder: IT supported inclusion of Children with reading disabilities in Normal Classes'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater