The Materiality of Materials and Artefacts Used in Science Classrooms

Kathrin Otrel-Cass, Bronwen Cowie

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    I dette kapitel er vi interesserede i at problematisere begrebet materiale og materialitet og hvad det kan betyde for undervisning i videnskaben. Vi er interesserede i at gøre dette, fordi videnskab ofte bruger og producerer forklaringer, der adskiller sig fra fælles observationer. I videnskabsuddannelse anvendes en række forskellige materialer til forskellige formål, der spænder fra dagligdagsgenstande som borde og tavler til mere specifikke materialer, herunder dem, der bygger bro mellem forståelser, simulerer uobserverbare fænomener og / eller reproducerer naturlige processer (til tider ved at reducere variablerne der er involveret i deres naturlige forekomst). Udfordringen i at tænke med materialer eller genstande er, at "for at leve, skal mennesker fortolke verden reduktivt som en række faste genstande. Materiale betegner en stabil eller 'rock-bottom' virkelighed" (Bennett J: Vibrant matter: a political ecology of things. Duke University Press, Durham, 2009 s. 58, vægtet af originalforfatter). Hvad Bennett refererer til, er den konkrethed, som materialer og genstande indeholder, som grundfæster tænkning, tale eller oplevelse af verden.
    OriginalsprogEngelsk
    TitelMaterial Practice and Materiality : Too Long Ignored in Science Education
    RedaktørerCatherine Milne, Kathryn Scantlebury
    Antal sider13
    ForlagSpringer
    Publikationsdatomar. 2019
    Udgave1
    Sider25-37
    ISBN (Trykt)978-3-030-01974-7, 978-3-030-01973-0
    ISBN (Elektronisk)978-3-030-01974-7
    DOI
    StatusUdgivet - mar. 2019
    NavnCultural Studies of Science Education
    Vol/bind18
    ISSN1879-7229

    Fingeraftryk

    Dyk ned i forskningsemnerne om 'The Materiality of Materials and Artefacts Used in Science Classrooms'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

    Citationsformater