The Materiality of Materials and Artefacts Used in Science Classrooms

Kathrin Otrel-Cass, Bronwen Cowie

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstrakt

I dette kapitel er vi interesserede i at problematisere begrebet materiale og materialitet og hvad det kan betyde for undervisning i videnskaben. Vi er interesserede i at gøre dette, fordi videnskab ofte bruger og producerer forklaringer, der adskiller sig fra fælles observationer. I videnskabsuddannelse anvendes en række forskellige materialer til forskellige formål, der spænder fra dagligdagsgenstande som borde og tavler til mere specifikke materialer, herunder dem, der bygger bro mellem forståelser, simulerer uobserverbare fænomener og / eller reproducerer naturlige processer (til tider ved at reducere variablerne der er involveret i deres naturlige forekomst). Udfordringen i at tænke med materialer eller genstande er, at "for at leve, skal mennesker fortolke verden reduktivt som en række faste genstande. Materiale betegner en stabil eller 'rock-bottom' virkelighed" (Bennett J: Vibrant matter: a political ecology of things. Duke University Press, Durham, 2009 s. 58, vægtet af originalforfatter). Hvad Bennett refererer til, er den konkrethed, som materialer og genstande indeholder, som grundfæster tænkning, tale eller oplevelse af verden.
OriginalsprogEngelsk
TitelMaterial Practice and Materiality : Too Long Ignored in Science Education
RedaktørerCatherine Milne, Kathryn Scantlebury
Antal sider13
ForlagSpringer
Publikationsdatomar. 2019
Udgave1
Sider25-37
ISBN (Trykt)978-3-030-01974-7, 978-3-030-01973-0
ISBN (Elektronisk)978-3-030-01974-7
DOI
StatusUdgivet - mar. 2019
NavnCultural Studies of Science Education
Vol/bind18
ISSN1879-7229

Fingeraftryk Dyk ned i forskningsemnerne om 'The Materiality of Materials and Artefacts Used in Science Classrooms'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater