Aktiviteter pr. år
Abstract
Forsøg med Aspergerklasser fortsættes i Danmark. Artiklen giver bud på hvorfor Aspegere og lærere i konventionelle sammenhænge oplever kommunikationsproblemer i et integrationelt perspektiv og skitserer rammerne for en dybere behandling af emnet med inddragelser af perspektiver som Asperger-selvbiografier, indledende feltarbejde og analyseredskaber, diskursanalyse og operationalisering af det integrationelle begreb "contextualization".
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Tidsskrift | Language Sciences |
Vol/bind | 33 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 593-602 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0388-0001 |
DOI | |
Status | Udgivet - 6 maj 2011 |
Udgivet eksternt | Ja |
Aktiviteter
- 1 Konferenceoplæg
-
Integrationism 2.0
Charlotte Marie Bisgaard Klemmensen (Oplægsholder)
21 jul. 2011 → 23 jul. 2011Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg