TV gør OL mere virkelig end virkeligheden

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Resumé

Hvorfor er OL en global publikumssucces? Følgerne har indtil videre været en benhård konkurrence blandt de utallige kanaler for at erhverve sig de gigantisk dyre rettigheder til verdens største sportsfest. DR og TV 2 har via den europæiske sammenslutning EBU sikret sig rettighederne til OL indtil 2012, men ingen ved hvor længe public service stationerne kan være med til de stadig stigende rettighedsbeløb. Succesen bag OL skal findes både i dens historie, men særligt i den teknologiske tv-udvikling.
OriginalsprogDansk
TidsskriftInformation
StatusUdgivet - 8 aug. 2008

Emneord

  • Olympiske Lege
  • TV-Sport
  • Æstetik

Citer dette

@article{45bee2807b2f11dd8b88000ea68e967b,
title = "TV g{\o}r OL mere virkelig end virkeligheden",
abstract = "Hvorfor er OL en global publikumssucces? F{\o}lgerne har indtil videre v{\ae}ret en benh{\aa}rd konkurrence blandt de utallige kanaler for at erhverve sig de gigantisk dyre rettigheder til verdens st{\o}rste sportsfest. DR og TV 2 har via den europ{\ae}iske sammenslutning EBU sikret sig rettighederne til OL indtil 2012, men ingen ved hvor l{\ae}nge public service stationerne kan v{\ae}re med til de stadig stigende rettighedsbel{\o}b. Succesen bag OL skal findes b{\aa}de i dens historie, men s{\ae}rligt i den teknologiske tv-udvikling.",
keywords = "Olympiske Lege, TV-Sport, {\AE}stetik",
author = "Thomas Bj{\o}rner",
year = "2008",
month = "8",
day = "8",
language = "Dansk",
journal = "Information",
issn = "1602-2572",
publisher = "Dagbladet Information",

}

TV gør OL mere virkelig end virkeligheden. / Bjørner, Thomas.

I: Information, 08.08.2008.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

TY - INPR

T1 - TV gør OL mere virkelig end virkeligheden

AU - Bjørner, Thomas

PY - 2008/8/8

Y1 - 2008/8/8

N2 - Hvorfor er OL en global publikumssucces? Følgerne har indtil videre været en benhård konkurrence blandt de utallige kanaler for at erhverve sig de gigantisk dyre rettigheder til verdens største sportsfest. DR og TV 2 har via den europæiske sammenslutning EBU sikret sig rettighederne til OL indtil 2012, men ingen ved hvor længe public service stationerne kan være med til de stadig stigende rettighedsbeløb. Succesen bag OL skal findes både i dens historie, men særligt i den teknologiske tv-udvikling.

AB - Hvorfor er OL en global publikumssucces? Følgerne har indtil videre været en benhård konkurrence blandt de utallige kanaler for at erhverve sig de gigantisk dyre rettigheder til verdens største sportsfest. DR og TV 2 har via den europæiske sammenslutning EBU sikret sig rettighederne til OL indtil 2012, men ingen ved hvor længe public service stationerne kan være med til de stadig stigende rettighedsbeløb. Succesen bag OL skal findes både i dens historie, men særligt i den teknologiske tv-udvikling.

KW - Olympiske Lege

KW - TV-Sport

KW - Æstetik

M3 - Bidrag til avis - Kronik

JO - Information

JF - Information

SN - 1602-2572

ER -