Abstract
Denne artikel baserer sig på empiriske data i en dansk kontekst, og kan afvise myten om, at broadcast tv er døende. Set over en femten årig periode er der tale om et meget stabilt tv-forbrug - selv hos de unge. Artiklen beskriver således nogle af de fordele som TV-mediet har, og hvordan andre medier supplerer tv-forbruget i et multiplatformsmiljø. Fra deltagende observationer med to teknologistærke unge, giver artiklen en række eksempler på hvordan tv-mediet anno 2008 anvendes i et meget komplekst og varieret mediebrug, hvor TV ikke er bundet til en bestemt skærm, men derimod bestemt af kommunikationssituationen. I artiklen forsøges en typologisering af net-tv samt et perspektiv på mediebrugen i relation til kommunikationssituationen. Artiklen vil desuden beskrive nogle af de metodiske udfordringer det skaber, når man ønsker at undersøge tv-seningen i et dynamisk multiplatformsmiljø, hvor forskellige medieplatforme kan være i brug samtidigt eller supplere hinanden.
Udgivelsesdato: December 2009
Udgivelsesdato: December 2009
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Nordicom Information |
Vol/bind | 31 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 43-54 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 0349-5949 |
Status | Udgivet - 2009 |
Emneord
- Tv
- Tv-forbrug
- Deltagende observation
- Net-tv
- Multiplatformsmiljø
- Gruppesening