Uddannelsespolitikkens next practice

Jette Johanne Steensen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Abstrakt

    Gennem de seneste årtier er også uddannelsespolitikken i stadig stigende grad blevet designet efter New Public Management-grundregler, hvor “accountability”, akkreditering, kontrol, evidens, tests og central styring har været hovedingredienser. Nu vil “next practice” den rigide disciplinering, bureaukratiet og den udefra kommende styring til livs. Vi har behov for at få sat en ny uddannelsespolitisk dagsorden, som vil gøre det lettere og ikke vanskeligere at udvikle totale innovative netværksmodeller.


    Udgivelsesdato: februar
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk pædagogisk tidsskrift
    Vol/bind57
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)72-75
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • Uddannelsespolitik
    • Innovation

    Citationsformater