Udvikling af strategiske alliancer, joint ventures og netværk

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Rapporten er et resultat af et projekt om virksomhedssamarbejde under Industri- og Handelsstyrelsens program "Ledelse af samarbejde om teknologisk fornyelse". Formålet med projektet har været at bidrage til udvikling af anvendelsesorienterede modeller vedrørende udvikling og ledelse af alliancer og netværkslifnende samarbejde mellem virksomheder. Projektets empiriske del udgøres af to dele. Den ene, som ikke refereres direkte i denne rapport, er en overbliksskabende, bred registrering af netværkslignende virksomhedssamarbejde, der er nævnt i dagbladet Børsen i perioden 1988-90. Den anden og primære del er en interviewundersøgelse af udvalgte produktionsvirksomheder, der har erfaringer med netværkssamarbejde. Der er gennemført 45 omfattende interviews med ledere og indsamlet supplerende materiale i 15 danske virksomhedsnetværk, som ialt tæller 99 virksomheder.
    OriginalsprogDansk
    ForlagDansk Institut for Organisations Studier