Understøttelse af studerendes personlige studieaktiviteter udenfor campus ved hjælp af IT

Susanne Dau, Lars Falk, Louise Bach Jensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Der er mange begreber, der knytter sig til, hvordan studerendes studieaktiviteter kan støttes ved hjælp af teknologi og udenfor mere formelle institutionelle rammer. Denne artikel sætter fokus på disse kernebegreber ud fra eksisterende forskning indenfor området. Hensigten er, at udforske hvad der skal til for at understøtte studerendes studieaktiviteter udenfor campus, og i den specifikke case er blikket rettet mod studerende på radiografuddannelsen ved UCN og studerende på kandidatuddannelse i socialt arbejde ved AAU. Optikken er netop lagt her, da der synes at være eksplicitte udfordringer på begge disse uddannelser hvad angår studerendes studieaktiviteter udenfor campus. Det er dog en problematik, som også er generelle indenfor uddannelsesfelter i dag, da en større og større del af studerendes studietid forgår udenfor de formelle uddannelsesinstitutioner. På baggrund af de skitserede forskningsoptikker udfoldes bredden i problematikken og hvilke perspektiver der skal tages hensyn til og derefter foreslås relevante metoder til at iværksætte innovation indenfor området.
TitelJust DUIT! : Status og perspektiver fra et igangværende forsknings- og udviklingsprojekt i UCN
RedaktørerCharlotte H. Jensen, Hans J. Staugaard
Antal sider19