The Phenomenology of Wonder in Higher Education

Bidragets oversatte titel: Undringens fænomenologi i højere uddannelse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Artiklen handler om hvorledes undring som fænomen kan og bliver beskrevet af Merleau-Ponty og Eugen Fink og hvorfor undring og undringsfællesskabet er en afgørende drivkraft og ledetråd for højere uddannelse, især når man vil fremme forskertalenter.
OriginalsprogEngelsk
TitelErziehung. : Phänomenologische Perspektiven
RedaktørerMalte Brinkmann
Udgivelses stedWürzburg
Publikationsdato2011
StatusUdgivet - 2011
Udgivet eksterntJa

Citer dette

Hansen, F. T. (2011). The Phenomenology of Wonder in Higher Education. I M. Brinkmann (red.), Erziehung.: Phänomenologische Perspektiven Würzburg.
Hansen, Finn Thorbjørn. / The Phenomenology of Wonder in Higher Education. Erziehung.: Phänomenologische Perspektiven. red. / Malte Brinkmann. Würzburg, 2011.
@inbook{927a6aef54e04ec08a7cde5031f078d9,
title = "The Phenomenology of Wonder in Higher Education",
abstract = "Artiklen handler om hvorledes undring som f{\ae}nomen kan og bliver beskrevet af Merleau-Ponty og Eugen Fink og hvorfor undring og undringsf{\ae}llesskabet er en afg{\o}rende drivkraft og ledetr{\aa}d for h{\o}jere uddannelse, is{\ae}r n{\aa}r man vil fremme forskertalenter.",
author = "Hansen, {Finn Thorbj{\o}rn}",
year = "2011",
language = "English",
editor = "Malte Brinkmann",
booktitle = "Erziehung.",

}

Hansen, FT 2011, The Phenomenology of Wonder in Higher Education. i M Brinkmann (red.), Erziehung.: Phänomenologische Perspektiven. Würzburg.

The Phenomenology of Wonder in Higher Education. / Hansen, Finn Thorbjørn.

Erziehung.: Phänomenologische Perspektiven. red. / Malte Brinkmann. Würzburg, 2011.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - The Phenomenology of Wonder in Higher Education

AU - Hansen, Finn Thorbjørn

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - Artiklen handler om hvorledes undring som fænomen kan og bliver beskrevet af Merleau-Ponty og Eugen Fink og hvorfor undring og undringsfællesskabet er en afgørende drivkraft og ledetråd for højere uddannelse, især når man vil fremme forskertalenter.

AB - Artiklen handler om hvorledes undring som fænomen kan og bliver beskrevet af Merleau-Ponty og Eugen Fink og hvorfor undring og undringsfællesskabet er en afgørende drivkraft og ledetråd for højere uddannelse, især når man vil fremme forskertalenter.

M3 - Book chapter

BT - Erziehung.

A2 - Brinkmann, Malte

CY - Würzburg

ER -

Hansen FT. The Phenomenology of Wonder in Higher Education. I Brinkmann M, red., Erziehung.: Phänomenologische Perspektiven. Würzburg. 2011