Projekter pr. år
Abstract
Ungdomskulturen anno 2018 er central for det at fungere som ungdomsuddannelse i dag. Samtidigt er erhvervsuddannelserne i disse år udfordret på det at fastholde statussen som ungdomsuddannelse, idet stadigt færre elever kommer direkte fra grundskolen – eller omvendt, at stadig flere har anden uddannelse eller andre erfaringer med sig, når de starter på en erhvervsuddannelse. For således at skærpe blikket for ungdomsuddannelsesdimensionen på uddannelserne er det centralt at dvæle ved netop, hvad det vil sige at skabe et ungdomsmiljø.
Vi stiller i dette vidensnotat skarpt på ungdomskulturen i dag for siden at indkredse de nærmere forhold på erhvervsuddannelserne og endelig det mere generelle omkring det at skabe gode ungdomsmiljøer i dag.
Vi stiller i dette vidensnotat skarpt på ungdomskulturen i dag for siden at indkredse de nærmere forhold på erhvervsuddannelserne og endelig det mere generelle omkring det at skabe gode ungdomsmiljøer i dag.
Originalsprog | Dansk |
---|
Vol/bind | 1 |
---|---|
Antal sider | 6 |
Status | Udgivet - 27 nov. 2018 |
Emneord
- Ungdom
- Ungdomsmiljø
- erhvervsuddannelse
- ungefællesskaber
- individualisering
- relationer
- elever
- lærere
- pædagogisk ledelse
Projekter
- 1 Afsluttet
-
LIP: Ledelsesudvikling i praksis
Ågård, D. (PI (principal investigator))
01/11/2017 → 31/08/2019
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt