Unge hørehæmmede efter Frijsenborg Efterskole. Delrapport 4: Accept af høretab, musik, tinnitus, viden om eget høretab, audiologisk afdeling

Niels-Henrik Møller Hansen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Denne rapport beskriver resultaterne af en spørgeskemaundersøgelse blandt tidligere elever på Frijsenborg Efterskole. Fælles for eleverne, der deltager i undersøgelsen, er, at de alle har et høretab. Vores mål med undersøgelsen og denne rapport er at belyse, hvordan det går med de hørehæmmede elever, når de er færdige med deres ophold på Frijsenborg Efterskole og skal ud i den store verden.
    Der er tale om den fjerde undersøgelsesgang ud af fem. Vores hensigt har været at spørge de unge fem gange i alt over en femårig periode. Dels giver det os mulighed for at følge elevernes vej. Dels giver det os mulighed for at tage fat i forskellige temaer i hver undersøgelsesgang. Fx har vi tidligere set på overgang til ungdomsuddannelserne, og i denne rapport ser vi på de unges forhold til deres egen handicapaccept eller mangel på samme.
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagCenter for Ungdomsforskning