Projekter pr. år
Abstract
Hvorledes kan man gentænke aktuel universitetspædagogik ud fra ikke kun en Modus 1 og Modus 2-tilgang som er det gængse, men ud fra en Modus 3-tilgang, der knytter sig til "the ontological turn in higher education"(Barnett) og en 'praxis-ontologi'? Ved at fokusere på værensdimension i undervisningen og vejledning på højere uddannelser søger artiklen at give plads til ikke kun Systemets og Fagets stemme men også den Personlige og Sagens stemme i forskningsbaseret undervisning. Her vil undringsfællesskabet og en filosofisk-hermeneutisk tilgang til videns- og visdomsbegrebet stå centralt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Universitetsundervisning i det 21. århundrede : Læring, dannelse, marked |
Redaktører | Jakob Egholm Feldt, Nina Bonderup Dohn |
Antal sider | 29 |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Syddansk Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2011 |
Udgave | 1 |
Sider | 20-49 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7674-607-0 |
Status | Udgivet - 2011 |
Udgivet eksternt | Ja |
Navn | University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences |
---|---|
Vol/bind | 430 |
ISSN | 1602-5962 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Undringsbaseret Designpædagogik på Designskolen Kolding
01/01/2009 → 31/12/2013
Projekter: Projekt › Forskning