Use of Data and Research-based Knowledge in Early Childhood Education and Care

Bidragets oversatte titel: Brug af data og forskningsviden i dagtilbud

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Abstrakt

Med afsæt i forskning om brug af data og forskningsbaseret viden til forbedring
af pædagogisk praksis inddrager denne artikel forskellige perspektiver på den dokumentations- og evalueringspraksis, der kobler sig til dagtilbudsreformen
og til arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Endvidere formidles udvalgte resultater fra tolv interviews, der er gennemført i seks dagtilbud med ledelsen og repræsentanter for det pædagogiske personale, og som bl.a. undersøger hvilke former for data og forskningsviden, der pt.
findes i dagtilbuddene, samt det pædagogiske personales oplevelse af og perspektiver på brug af disse vidensformer.
Bidragets oversatte titelBrug af data og forskningsviden i dagtilbud
OriginalsprogEngelsk
ForlagSpringer
Antal sider20
StatusAccepteret/In press - sep. 2022
NavnSpringer Nature

Note vedr. afhandling

Artiklen er en engelsk version af dansk artikel, som er med i min afhandling.

Emneord

  • Data
  • dataliteracy
  • Forskningsviden
  • Læringsledelse
  • Dagtilbud
  • Styrkede pædagogiske læreplan
  • Evalueringskultur
  • Evalueringskapacitet

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Brug af data og forskningsviden i dagtilbud'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater