Use of Data and Research-based Knowledge in Early Childhood Education and Care

Bidragets oversatte titel: Brug af data og forskningsviden i dagtilbud

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Med afsæt i forskning om brug af data og forskningsbaseret viden til forbedring
af pædagogisk praksis inddrager denne artikel forskellige perspektiver på den dokumentations- og evalueringspraksis, der kobler sig til dagtilbudsreformen
og til arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Endvidere formidles udvalgte resultater fra tolv interviews, der er gennemført i seks dagtilbud med ledelsen og repræsentanter for det pædagogiske personale, og som bl.a. undersøger hvilke former for data og forskningsviden, der pt.
findes i dagtilbuddene, samt det pædagogiske personales oplevelse af og perspektiver på brug af disse vidensformer.
Bidragets oversatte titelBrug af data og forskningsviden i dagtilbud
OriginalsprogEngelsk
TitelQuality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning
Antal sider20
ForlagSpringer
Publikationsdatookt. 2023
Sider93-112
ISBN (Trykt)978-3-031-39418-8
ISBN (Elektronisk)978-3-031-39419-5
DOI
StatusUdgivet - okt. 2023
NavnInternational perspectives on early childhood education and development
Nummer41
Vol/bindCHILD

Emneord

  • Data
  • dataliteracy
  • Forskningsviden
  • Læringsledelse
  • Dagtilbud
  • Styrkede pædagogiske læreplan
  • Evalueringskultur
  • Evalueringskapacitet

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Brug af data og forskningsviden i dagtilbud'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater