Projekter pr. år
Abstrakt
Med afsæt i forskning om brug af data og forskningsbaseret viden til forbedring
af pædagogisk praksis inddrager denne artikel forskellige perspektiver på den dokumentations- og evalueringspraksis, der kobler sig til dagtilbudsreformen
og til arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Endvidere formidles udvalgte resultater fra tolv interviews, der er gennemført i seks dagtilbud med ledelsen og repræsentanter for det pædagogiske personale, og som bl.a. undersøger hvilke former for data og forskningsviden, der pt.
findes i dagtilbuddene, samt det pædagogiske personales oplevelse af og perspektiver på brug af disse vidensformer.
af pædagogisk praksis inddrager denne artikel forskellige perspektiver på den dokumentations- og evalueringspraksis, der kobler sig til dagtilbudsreformen
og til arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Endvidere formidles udvalgte resultater fra tolv interviews, der er gennemført i seks dagtilbud med ledelsen og repræsentanter for det pædagogiske personale, og som bl.a. undersøger hvilke former for data og forskningsviden, der pt.
findes i dagtilbuddene, samt det pædagogiske personales oplevelse af og perspektiver på brug af disse vidensformer.
Bidragets oversatte titel | Brug af data og forskningsviden i dagtilbud |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Forlag | Springer |
---|---|
Antal sider | 20 |
Status | Accepteret/In press - sep. 2022 |
Navn | Springer Nature |
---|
Note vedr. afhandling
Artiklen er en engelsk version af dansk artikel, som er med i min afhandling.Emneord
- Data
- dataliteracy
- Forskningsviden
- Læringsledelse
- Dagtilbud
- Styrkede pædagogiske læreplan
- Evalueringskultur
- Evalueringskapacitet
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'Brug af data og forskningsviden i dagtilbud'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Projekter
- 1 Afsluttet
-
Program for læringsledelse - dagtilbud
Hansen, O., Ringsmose, C., Hansen, L. S., Hansen, O. H. & Falkesgaard, C. B.
01/08/2015 → 31/10/2020
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 2 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Data og vurderingsgrundlag i forskellige typer af dagtilbud
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
1 nov. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Data og vurderingsgrundlag
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
27 okt. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Building Professional Capital for High-Quality Early Childhood Education and Care
Hansen, L. S., sep. 2022, (Accepteret/In press) Springer. 21 s. (Springer Nature).Bidragets oversatte titel :Udvikling af Professionel kapital som afsæt for arbejdet med kvalitet i dagtilbud Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
-
Brug af data og forskningsviden i dagtilbud
Hansen, L. S., 2020, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 57, 2, s. 53 - 73 20 s., 5.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Systematisk arbejde over tid betaler sig: Resultater fra Program for læringsledelse - dagtilbud
Nordahl, T., Hansen, L. S., Ringsmose, C. & Drugli, M. B., 2020, 1 udg. Aalborg Universitetsforlag. 111 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil