Resumé

Denne rapport er udfærdiget og udgivet med støtte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Det er et pilotprojekt, der tager temperaturen på nordjysk medieproduktion og udstikker nogle teser og retningslinjer for 1) hvordan medielandskabet i regionen ser ud netop nu, og 2) hvad der skal til for at forbedre mulighederne for medieproduktion. Den underliggende antagelse er, at innovation i nordjysk medieproduktion kan skabe økonomisk og kulturel vækst på en måde, der gør Nordjylland attraktiv som såvel arbejdsplads som sted at bosætte sig. Ydermere kan regionen også via medieproduktion og visualisering af landsdelen i medier profilere sig uden for regionen.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAalborg Universitet
ForlagDet Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet
Udgave1
Antal sider58
Rekvirerende organisationAAU Matchmaking
StatusUdgivet - 25 mar. 2014

Emneord

  • Medieproduktion
  • vækst
  • innovation
  • talentudvikling
  • undervisning
  • regionalisme
  • independent film
  • location
  • content creation

Citer dette

Christensen, J. R., & Hansen, K. T. (2014). Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. (1 udg.) Aalborg Universitet: Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet.
Christensen, Jørgen Riber ; Hansen, Kim Toft. / Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. 1 udg. Aalborg Universitet : Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet, 2014. 58 s.
@book{b64caba26f134a7e888493bb8dc9ece0,
title = "V{\ae}kst og innovation i nordjysk medieproduktion",
abstract = "Denne rapport er udf{\ae}rdiget og udgivet med st{\o}tte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Det er et pilotprojekt, der tager temperaturen p{\aa} nordjysk medieproduktion og udstikker nogle teser og retningslinjer for 1) hvordan medielandskabet i regionen ser ud netop nu, og 2) hvad der skal til for at forbedre mulighederne for medieproduktion. Den underliggende antagelse er, at innovation i nordjysk medieproduktion kan skabe {\o}konomisk og kulturel v{\ae}kst p{\aa} en m{\aa}de, der g{\o}r Nordjylland attraktiv som s{\aa}vel arbejdsplads som sted at bos{\ae}tte sig. Ydermere kan regionen ogs{\aa} via medieproduktion og visualisering af landsdelen i medier profilere sig uden for regionen.",
keywords = "Medieproduktion, v{\ae}kst, innovation, talentudvikling, undervisning, regionalisme, independent film, location, content creation",
author = "Christensen, {J{\o}rgen Riber} and Hansen, {Kim Toft}",
year = "2014",
month = "3",
day = "25",
language = "Dansk",
publisher = "Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet",
edition = "1",

}

Christensen, JR & Hansen, KT 2014, Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. 1 udg, Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet, Aalborg Universitet.

Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. / Christensen, Jørgen Riber; Hansen, Kim Toft.

1 udg. Aalborg Universitet : Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet, 2014. 58 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion

AU - Christensen, Jørgen Riber

AU - Hansen, Kim Toft

PY - 2014/3/25

Y1 - 2014/3/25

N2 - Denne rapport er udfærdiget og udgivet med støtte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Det er et pilotprojekt, der tager temperaturen på nordjysk medieproduktion og udstikker nogle teser og retningslinjer for 1) hvordan medielandskabet i regionen ser ud netop nu, og 2) hvad der skal til for at forbedre mulighederne for medieproduktion. Den underliggende antagelse er, at innovation i nordjysk medieproduktion kan skabe økonomisk og kulturel vækst på en måde, der gør Nordjylland attraktiv som såvel arbejdsplads som sted at bosætte sig. Ydermere kan regionen også via medieproduktion og visualisering af landsdelen i medier profilere sig uden for regionen.

AB - Denne rapport er udfærdiget og udgivet med støtte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Det er et pilotprojekt, der tager temperaturen på nordjysk medieproduktion og udstikker nogle teser og retningslinjer for 1) hvordan medielandskabet i regionen ser ud netop nu, og 2) hvad der skal til for at forbedre mulighederne for medieproduktion. Den underliggende antagelse er, at innovation i nordjysk medieproduktion kan skabe økonomisk og kulturel vækst på en måde, der gør Nordjylland attraktiv som såvel arbejdsplads som sted at bosætte sig. Ydermere kan regionen også via medieproduktion og visualisering af landsdelen i medier profilere sig uden for regionen.

KW - Medieproduktion

KW - vækst

KW - innovation

KW - talentudvikling

KW - undervisning

KW - regionalisme

KW - independent film

KW - location

KW - content creation

M3 - Rapport

BT - Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion

PB - Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet

CY - Aalborg Universitet

ER -

Christensen JR, Hansen KT. Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. 1 udg. Aalborg Universitet: Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet, 2014. 58 s.