Valg af tværbjælke-stivhed i simple risteværker: tilnærmelsesformler for lastfordeling

A. Albertsen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

221 Downloads (Pure)

Rapporten omhandler udvikling af kriterier for valg af tværbjælkestivhed i simple, elastiske risteværker, når en ønsket lastfordeling skal realiseres. Desuden angives tilnærmelsesformler for lastfordelingen, når risteværkets stivhedsforhold er kendt. Fremstillingen knytter sig til 2 udvalgte lastsituationer, nemlig last på tværbjælken ved yderste hoveddrager hhv. ved risteværkets midte. Der er udviklet formler gældende for 3 til 14 ens, ækvidistante hoveddragere. I sidstnævnte lasttilfælde har det været nødvendigt at skelne mellem risteværker med et lige hhv. et ulige antal hoveddragere. Der tages ikke hensyn til bjælkernes eventuelle vridningsstivhed.
    Bidragets oversatte titelChoice of Diaphragm - Rigidity for Simple Grillages
    UdgivelsesstedAalborg