Verdens bedste universitetsstudium: musikterapistudiet som universitetspædagogisk lærestykke

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Artiklen skrives i anledning af 25 års jubilæet for Aalborg Universitets musikterapistudium. Teksten bygger på forfatterens status som ekstern, venligtsindet observatør gennem alle årene. Musikterapistudiets særlige kvaliteter, som ifølge forfatteren berettiger til betegnelsen 'universitetspædagogisk lærestykke', belyses ved hjælp af  en såkaldt organisationsdynamisk model udviklet af forfatteren.
OriginalsprogDansk
TitelMusikterapiuddannelsen 25 år : Festskrift
Antal sider8
UdgivelsesstedAalborg
ForlagInDiMedia, Department of Communication, Aalborg University
Publikationsdato2007
Sider51-58
ISBN (Trykt)8789701119
StatusUdgivet - 2007

Emneord

  • Musikterapi
  • socialisering
  • professionsteori
  • organisationsteori
  • universitetspædagogik

Citationsformater