Abstract
Bidraget omhandler, hvordan man skal forstå samspillet mellem politik og markedsfejl ud fra en moderne virksomhedsøkonomisk opfattelse af virksomhedens rolle i samfundet. Bogen, som bidraget indgår i, introducerer universitetsstuderende til faget strategi ud fra en kombination af teoretiske modeller og case-studier af små og mellemstore virksomheder. Bogen analyserer strategiske problemstillinger i enkeltvirksomheder, virksomhedsnetværk, brancher og sektorer i økonomien. Bogen introducerer samtidig til et meget omfattende lærebogsmateriale inden for området.
Bidragets oversatte titel | The social context of the firm - policy and the inevitable market failures |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Titel | Virksomhedens hverdagsstrategier : introduktion til strategi i små og mellemstore virksomheder |
Redaktører | Lars Gelsing, Allan Næs Gjerding, Thomas Nielsen, Jørgen Gulddahl Rasmussen, Anker Lund Vinding |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | FIRM-gruppen, Institut for Erhvervsstudier, Aalborg Universitet |
Publikationsdato | 2007 |
Sider | 85-100 |
Status | Udgivet - 2007 |
Bibliografisk note
Elektronisk publikation, der vil resultere i en fysisk publikation i 2008Emneord
- Strategi
- Markedsfejl
- Økonomisk politik
- Sociale produktionssystemer