Virksomhedens samfundsmæssige kontekst - politik og de uundgåelige markedsfejl

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstrakt

Bidraget omhandler, hvordan man skal forstå samspillet mellem politik og markedsfejl ud fra en moderne virksomhedsøkonomisk opfattelse af virksomhedens rolle i samfundet. Bogen, som bidraget indgår i, introducerer universitetsstuderende til faget strategi ud fra en kombination af teoretiske modeller og case-studier af små og mellemstore virksomheder. Bogen analyserer strategiske problemstillinger i enkeltvirksomheder, virksomhedsnetværk, brancher og sektorer i økonomien. Bogen introducerer samtidig til et meget omfattende lærebogsmateriale inden for området.
Bidragets oversatte titelThe social context of the firm - policy and the inevitable market failures
OriginalsprogDansk
TitelVirksomhedens hverdagsstrategier : introduktion til strategi i små og mellemstore virksomheder
RedaktørerLars Gelsing, Allan Næs Gjerding, Thomas Nielsen, Jørgen Gulddahl Rasmussen, Anker Lund Vinding
Antal sider16
UdgivelsesstedAalborg
ForlagFIRM-gruppen, Institut for Erhvervsstudier, Aalborg Universitet
Publikationsdato2007
Sider85-100
StatusUdgivet - 2007

Bibliografisk note

Elektronisk publikation, der vil resultere i en fysisk publikation i 2008

Emneord

  • Strategi
  • Markedsfejl
  • Økonomisk politik
  • Sociale produktionssystemer

Fingeraftryk Dyk ned i forskningsemnerne om 'Virksomhedens samfundsmæssige kontekst - politik og de uundgåelige markedsfejl'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater