Unternehmensidentität und Nachhaltigkeitskommunikation: eine empirische Studie identitätsstiftender Kommunikationsstrategien von deutschen und dänischen Pharmaunternehmen

Bidragets oversatte titel: Virksomhedsidentitet og bæredygtighedskommunikation: en empirisk undersøgelse af tyske og danske medicinalvirksomheders identitetsskabende kommunikationsstrategier

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstrakt

An important aim of corporate communications is to shape and communicate corporate identity to stakeholders in order to build a good reputation and stand out from competitors. In recent years corporate communications have focused increasingly on reporting about sustainability issues in order to meet expectations from investors, customers, governments and other stakeholders. For many companies it has become essential to build a sustainable corporate identity and stand out as a corporate citizen that acts socially, ecologically and financially responsible. This article provides insight into how leading pharmaceutical companies deal with identity shaping communication strategies in parts of their sustainability communication.
Bidragets oversatte titelVirksomhedsidentitet og bæredygtighedskommunikation: en empirisk undersøgelse af tyske og danske medicinalvirksomheders identitetsskabende kommunikationsstrategier
OriginalsprogTysk
TitelOptimierte Zielgruppenansprache : Werbende Kommunikation im Spannungsfeld von Kulturen und Stakeholder-Interessen
RedaktørerChristopher M. Schmidt
Antal sider35
Vol/bind20
UdgivelsesstedWiesbaden
ForlagSpringer VS
Publikationsdato2013
Sider83-117
ISBN (Trykt)978-3-531-19491-2
ISBN (Elektronisk)978-3-531-19492-9
DOI
StatusUdgivet - 2013
NavnEuropäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation
Vol/bind20

Emneord

  • Corporate Identity, Nachhaltigkeitskommunikation

Citationsformater