Virtuelt samarbejde i en flydende modernitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Dialog og samarbejde mellem studerende er centralt for deres personlige udvikling af viden, såvel ved tilstedeværelsesundervisning som ved undervisning i virtuelle læringsmiljøer. Erfaringer fra computerbaseret fjernundervisning viser, at samarbejde ikke opstår af sig selv; det må medtænkes i den grundlæggende tilrettelæggelse af et virtuelt læringsmiljø. Med udgangspunkt i Zygmunt Baumans beskrivelse af nutiden som en 'flydende modernitet', diskuteres i artiklen konkrete måder, man kan integrere dialog og samarbejde på i tilrettelæggelsen af virtuelle læringsmiljøer.
OriginalsprogDansk
TitelUddannelse, læring og IT : 26 forskere og praktikere gør status på området
Antal sider250
UdgivelsesstedKøbenhavn
Publikationsdato2002
ISBN (Trykt)87-603-2121-0
StatusUdgivet - 2002
Udgivet eksterntJa

Citationsformater