ChatGPT gør os ikke klogere – læringen gør!

Activity: Talks and presentationsTalks and presentations in private or public companies

Description

Brugen af kunstig intelligens som ChatGPT i uddannelsesmiljøet rejser spørgsmål om læringens natur. På trods af teknologiens lette adgang til information og opgaveskrivning er der bekymring om de studerendes egentlige læring.

Måske er du underviser på et universitet eller på en professionshøjskole eller lærer på et gymnasie? Oplever du nogensinde bekymringer om, hvorvidt dine studerende eller elever faktisk bliver klogere, når de benytter sig af generativ kunstig intelligens, for eksempel til opgaveskrivning?

Aldrig før har det været så let at indsamle tanker, få svar på spørgsmål eller lave udkast til en opgaves disposition. Men hvordan kan brugen af ChatGPT fremme læringen, i stedet for kun hurtigt at levere svar til spørgsmål?

I foredraget uddybes, hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes til at fremme relevant og dybdegående læring. Samtidig diskuteres redskaber og strategier, som du kan benytte dig af for at optimere denne teknologis bidrag til dine studerendes dybere forståelse af et emne.
Period25 Apr 2024
Event titleForskningens Døgn 2024
Event typeOther
Degree of RecognitionLocal