Measurement of & influence on consumer behavior in the new digital age

  • Bent Egberg Mikkelsen (Lecturer)

    Activity: Talks and presentationsTalks and presentations in private or public companies

    Description

    Forestil dig et virtuelt supermarked hvor der kan gennemføres test af emballagedesign blandt en stor gruppe mennesker – blot ved at bede dem tage en VR brille på og gå ind i et virtuelt supermarked via et hyperlink. Eller en forbruger undersøgelse blandt en større gruppe mennesker hvor du nøjes med at sende digitale billeder om din daglige kost. Eller hvad med en håndholdt app hvor du kan donere din indkøbsbon til videnskaben når du har været en tur i supermarkedet for at handle? For ikke at tale om et smart køleskab, der via internettet helt automatisk kender indhold og holdbarhed når du har allermest brug for det ved køledisken lige før ulvetimen. Fælles for alle disse løsninger er at de trækker på den nyeste forskning og udvikling i grænselandet mellem det digitale og fødevarerne. Vi efterlader os som forbrugere i stigende fra digitale spor, som både kan måles, bidrage til trendanalyser mm. men som også kan hjælpe os med påvirke forbrugeren, optimere vores produktion og måske være mere agile. De nye muligheder for kunne udnyttes af alle der beskæftiger sig med nye fødevarer, men er bestemt også interessant for convenience-området, hvor nye trends, nye teknologier og nye markeder er hurtigt opstående.
    Period18 Jan 2018
    Event titlePackaging & cooking of convenience (meat)products
    Event typeConference
    LocationÅrhis, DenmarkShow on map

    Keywords

    • FoodScape Lab
    • FoodScape Lab Studies
    • DIMS
    • big food data analytics
    • Richfields program
    • Consumer4.0