Description
Samarbejde bliver ofte fremhævet som en af de vigtigste kompetencer i det 21. århundrede. Samarbejde som kompetence er på dagsordnen nationalt og internationalt – eksempelvis begynder PISA at teste børns samarbejdskompetencer i 2015 i OECD-landene. Men hvad vil det egentlig sige at samarbejde, og hvordan kan lærere og elever arbejde med samarbejde pædagogisk og didaktisk? Dette spørgsmål vil oplægget tage fat på ud fra teoretiske briller, men også med udgangspunkt i nogle autentiske samarbejdssituationer mellem elever som bruger teknologi.Samarbejde bliver ofte fremhævet som en af de vigtigste kompetencer i det 21. århundrede. Samarbejde som kompetence er på dagsordnen nationalt og internationalt – eksempelvis begynder PISA at teste børns samarbejdskompetencer i 2015 i OECD-landene. Men hvad vil det egentlig sige at samarbejde, og hvordan kan lærere og elever arbejde med samarbejde pædagogisk og didaktisk? Dette spørgsmål vil oplægget tage fat på ud fra teoretiske briller, men også med udgangspunkt i nogle autentiske samarbejdssituationer mellem elever som bruger teknologi.
Period | 20 Mar 2015 |
---|---|
Event title | IT Vejlederkonference 2015 |
Event type | Conference |
Location | Oksbøl, DenmarkShow on map |
Related content
-
Publications
-
Bodily-material resources in CSCL: Children’s embodied and multimodal collaborative learning of scale around touchscreens
Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Conference abstract in proceeding › Research › peer-review
-
“This is the size of one meter”: Children’s bodily-material collaboration and understanding of scale around touchscreens
Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Article in proceeding › Research › peer-review