Description
Studierejse: Kunstbaseret undervisning i grundskolenJeg var blevet optaget af et skoleudviklingsprojekt i Salt Lake Valley i Utah, USA, hvor omdrejningspunktet er integration mellem kunstnerisk/æstetiske fag (musik, dans, billedkunst, drama, lyrik etc.) og akademiske fag (sprog, matematik, samfundsfag, naturvidenskabelige fag). Projektet skete og fortsætter stadig med at udvikle sig i regi af University of Utah. Det har vist gode tegn og resultater i forhold til faglighed, kunstnerisk kompetence og trivsel på de pågældende skoler, og lærernes faglige udvikling ses som et vigtigt område på linje med elevernes udbytte af projektets eksperimenter
Period | 15 Sept 2011 → 21 Oct 2011 |
---|---|
Visiting | University of Utah, College of Education |
Documents & Links
Related content
-
Publications
-
Arts Integration as Potentiality for Professional Development for Teachers
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
-
Arts Integration as Potentiality for Professional Development for School Teachers
Research output: Contribution to conference without publisher/journal › Conference abstract for conference › Research › peer-review